Pár slov o nás
Petra Koppová
Alma mater: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (studijní program Školský management). Průběžné online studium Psychology in context (University of Cambridge), Financial markets (Yale University),...
Podnikatel (manager) od od r. 2009,
v oboru finančního poradenství od r. 2017,
první konzultant v týmu od srpna 2019.
Certifikace a registrace u České národní banky: VZ dle zákona o spotřebitelském úvěru, VZ dle zákona o distribuci pojištění a zajištění, VZ dle zákona o doplňkovém penzijním spoření a povolení k zastoupení investičního zprostředkovatele dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů.
Aktuálně mandátní smlouva s platformou 4fin Better together, a.s. od jejího vzniku.
Ing. Petr Svoboda
Alma mater: Vysoká škola ekonomická v Praze (magisterský studijní program Finanční manager)
Čtyři roky na pozici obchodního ředitele s patnáctičlenným týmem.
V oboru finančního poradenství plně od roku 2016.
Stovky spokojených klientů.
Certifikace a registrace u České národní banky: VZ dle zákona o spotřebitelském úvěru, VZ dle zákona o distribuci pojištění a zajištění, VZ dle zákona o doplňkovém penzijním spoření a povolení k zastoupení investičního zprostředkovatele dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů.
Aktuálně mandátní smlouva s platformou 4fin Better together, a.s. od jejího vzniku.
Tím momentem, který nás definitivně zvedl ze židle, bylo setkání se dvěma mládenci, kteří přišli k nám do kanceláře umývat okna. Byli milí, zvídaví a dali se s námi do řeči, cože to vlastně děláme. "A vy byste mi pomohli?", zeptal se jeden z nich. "Záleží na tom s čím?", odvětili jsme a jelikož se jednalo o osobní záležitosti, domluvili jsme si s ním schůzku. Zjistili jsme, že mladý muž prošel dětským domovem, osud k němu nebyl příliš milostiv, ani jeho finanční situace není nejlepší, a zároveň má velkou touhu se orientovat a svou situaci změnit k lepšímu. Bylo nám smutno z toho, že mladý člověk je ne svou vinou v takové tíživé situaci. A říkali jsme si: "Herr Gott, kdyby nás potkal o pár let dřív, mohl být dnes úplně někde jinde a mnohem veselejší."
Z různých zdrojů jsme slyšeli, že mládež, která odchází z dětských domovů, se velmi často trápí s finančními otázkami při přechodu do samostatného života. Dostávají se v důsledku neznalosti a nezkušenosti do potíží. Jsou ohroženi dluhovou pastí, bezdomovectvím a dalšími riziky. Místo toho, aby se postupně učili zacházet s penězi a budovali si svůj rozpočet, tak mohou skončit s předraženými produkty, které ve skutečnosti nepotřebují.
Prvotní myšlenka byla jasná: pomáhat už na začátku, mladé lidi vzdělávat a trénovat ve finanční gramotnosti a začít u nejohroženějších skupin. Byli jsme rozhodnuti - připravíme a zrealizujeme vzdělávací program pro mládež v dětských domovech. Postupem času jsme na základě zájmu přidali další varianty výuky vhodné i pro širokou veřejnost.
Ale vraťme se na začátek...
Do oboru finančního poradenství jsme oba, nezávisle na sobě, nastoupili s vizí poskytovat kvalitní služby v oblasti finančního poradenství. V tomto oboru je na trhu spousta lidí s různými vizemi, nebo také úplně bez nich, a hlavně spoustu prodejců produktů. Jejich cílem je prodávat pojištění, úvěry, investice... V praxi to znamená, že prodávají pár produktů dokola prakticky všem. A to nás velmi rozhořčuje. Oba dva totiž v hloubi duše věříme, že princip poradenství spočívá ve vyslechnutí klienta, jeho představ, přání, snů a naším úkolem je následně reálně propočítat jak na to, a teprve na základě situace klienta a aktuálních nejlepších možností na trhu, zvolit nástroje, které mu jeho přání splní.
Našimi klienty jsou milí, chytří lidé, ale i pro ně je těžké se vyznat ve finančním trhu a obvykle ani nejsou z mládí zvyklí se o finance zajímat dopodrobna či odborně. Také se bohužel setkáváme s tím, že tito chytří lidé mají historicky vyloženě nevhodné produkty, které je stojí spoustu peněz. Ano, chytří lidé mají nechytré produkty. To je to, co chceme změnit. Někdy máme možnosti pomoci omezené, například se setkáme s člověkem, který nevhodný produkt využívá přes 20 let a za tu dobu ho stál spoustu peněz. Ten ztracený čas a peníze mu už vrátit nedokážeme. Přemýšleli jsme proto, jak zajistit, aby se tohle nedělo. Rozhodli jsme se založit školu, kde by se lidé mohli v praxi naučit, na co si dávat pozor a přenést tak finanční gramotnost do reálného života.
12. června 2020 jsme se rozhodli zapojit naše přátele, klienty, kolegy i veřejnost a vypsali anketu, kde lidé psali své nápady pro název naší školy. Bylo úžasné číst všechny ty zajímavé a mnohdy velmi lichotivé náměty. Pomyslného (resp. plyšového) "zlatého bludišťáka" získal Tomáš Fišer za parafrázi na název filmové klasiky Terence Hilla a Buda Spencera "Dva machři mezi nebem a peklem".
Základem našeho loga je sova... symbol vzdělání, znalostí, vědomostí a štít. Právě informace, které máte včas a umíte je využít, jsou tím nejlepším štítem, tou nejlepší obranou pro vaše osobní a finanční pohodlí. Pokud se za deset let ohlédneme a uvidíme lidi, kteří si spolu se svými rodinami plní své přání a sny,... kteří úspěšně spravují svůj finanční i jiný majetek... kteří jsou bohatší nejen na bankovním kontě a jsou šťastní, pak budeme považovat naše úsilí za úspěšné.